Eduard Pons, pilot Past-Racing en vistes al Dakar 2025

  • El primer test de temporada serà a la propera Saudi Baja a bord d’un Taurus T3 Max, actualment el vehicle de referència a la categoria Challenger
  • El programa per aquest 2024 també inclou tres proves amb una Ford Ranger T1+ fins arribar a l’equador de la temporada, moment en el qual es decidirà el vehicle pel Dakar

    Pocs dies després d’acabar el seu primer Dakar en una de les edicions més dures dels últims anys, Eduard Pons ja treballa en un ambiciós projecte per repetir l’experiència el proper 2025 amb un cotxe de millors prestacions mecàniques. Per arribar-hi amb garanties, el lleidatà té previst participar en diferents campionats internacionals i provar dos vehicles totalment diferents per veure quin s’adapta millor a les seves necessitats.

    El primer pas del seu programa esportiu per la temporada 2024 comença en breu i el durà altre cop a l’Aràbia Saudita, d’on n’ha tornat recentment de disputar el Dakar, aquesta vegada per competir a la Saudi Baja. Seguint amb Jaume Betriu com a copilot i peça fonamental de l’equip, ambdós ho faran inscrits sota l’estructura de Past- Racing, liderada per l’asturià Daniel Alonso. D’aquesta manera els lleidatans entren a l’òrbita d’un equip que està creixent a passos agegantats al món del cross-country i que els acompanyarà fins a l’objectiu del Dakar 2025.

    El model escollit per aquesta primera cursa és el Taurus T3 Max, un vehicle de la categoria Challenger i que està un pas per sobre de la SSV amb la que han anat durant el 2023. El Taurus ha demostrat ser superior als seus rivals en les condicions més extremes i desperta molta curiositat a la parella catalana. Pons-Betriu volen comprovar-ne les prestacions i comptaran amb el recolzament tècnic de l’equip francès BBR, el mateix que ha dut a Cristina Gutiérrez a guanyar el Dakar.

  •  

     

     

    A partir d’aquí, l’acord amb Past- Racing preveu com a programa principal la disputa de tres proves amb un cotxe Ultimate, la màxima categoria a la disciplina, en tres curses de diferents campionats. El primer contacte amb la Ford Ranger T1+ serà durant la primera setmana d’abril a la tercera prova del W2RC, el BP Ultimate Rally-Raid (Portugal-España).

    Sense temps per descansar, l’Eduard i el Jaume competiran a dues cites consecutives del Campionat d’Europa de Bajas, a Extremadura i Itàlia respectivament. En aquest punt es trobaran a l’equador de la temporada 2024, moment en el qual es valorarà com segueix el seu programa esportiu. Segons Pons: “Al mes de juliol decidirem si afrontem el Dakar 2025 amb un vehicle de la categoria Ultimate (T1+) o Challenger (T3) segons la nostra adaptació i el pressupost del qual disposi l’equip”.

    Així doncs, Pons-Betriu seguiran competint a la modalitat que els ha unit encarant nous reptes però altre cop amb la mirada posada al raid més dur del planeta. La seva evolució en el primer semestre de l’any marcarà el desenllaç de la temporada i l’arma amb la qual tornaran a fer el seu assalt particular al Dakar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *