Eduard Pons es despedeix del Dakar 2025 per una fissura al xassís del seu Taurus T3 Max.

El pilot ilerdenc i el seu copilot Jaume Betriu es veuen obligats a abandonar la competició després de patir danys en una barra del seu vehicle a causa d’un volco en la cinquena etapa.

Els múltiples problemes tècnics, i també de salut, han condicionat el rendiment del Pons Rallysport en una edició en la qual hi havia moltes esperances dipositades, després del títol de campió del món FIA de Bajas aconseguit a finals de 2024.

“Aquest és el final d’un Dakar que no ens ha posat les coses gens fàcils. Només hem disputat una etapa amb el cotxe en plenes condicions, i allà vam demostrar que teníem ritme per estar entre els primers Challenger”.

“És una llàstima acabar així, però els problemes tècnics han estat determinants en aquest abandonament”.

La jornada de descans del Dakar 2025 porta amb si una notícia inesperada per a Eduard Pons i Jaume Betriu. L’equip Pons Rallysport es veu obligat a abandonar la competició a causa d’una fissura detectada en una barra de l’arc de seguretat del Taurus T3 Max de l’estructura Nasser Racing, provocada després d’un petit volco en la cinquena etapa. Aquest contratemps posa fi a un Dakar marcat per alts i baixos, en què Pons i Betriu han demostrat la seva capacitat de superació davant les múltiples adversitats que se’ls han presentat.

L’incident que ha provocat l’abandonament del pilot ilerdenc va tenir lloc en l’etapa d’ahir, la segona part de la marató. Mentre avançava un camió al voltant del quilòmetre 330, enmig de la pols, la foscor de la nit i la falta de llums en el seu vehicle, no va veure una zanja i va patir un volco a poca velocitat. Tot i que inicialment semblava que no hi havia danys greus, una revisió exhaustiva realitzada pels mecànics durant aquesta nit ha revelat una fissura estructural al xassís, cosa que li impossibilita continuar per motius de seguretat.

“És un missatge que mai m’hauria agradat haver de donar, però la dura realitat és que estem fora del Dakar. L’etapa d’ahir va ser un autèntic infern. Després dels problemes de direcció que vam patir i d’invertir més de tres hores intentant reparar-los, vam haver de completar l’especial de nit i sense llums. Va ser en aquestes condicions quan vam avançar un camió enmig de la pols. Anàvem a poc a poc, però no vam veure un forat al terreny, el cotxe es va enganxar i vam volcar cap endavant. Va ser un volco lleu, a baixa velocitat i vam caure de peu, cosa que ens va permetre seguir sense majors complicacions i sense imaginar que el xassís pogués haver-se danyat. No obstant això, durant la nit, els mecànics han detectat una fissura en una barra que ens obliga a abandonar la cursa”, explica el pilot de Lleida.

El rally havia començat amb grans expectatives per a l’equip català després d’un 2024 brillant, en què Pons es va proclamar Campió del Món FIA de Bajas a la categoria Challenger i va acabar tercer en la classificació general. Tanmateix, les dificultats no van trigar a aparèixer. Els problemes mecànics en les primeres etapes, incloent-hi fallades al turbo, la direcció i els frens, a més de diversos punxades, van condicionar el rendiment de l’equip. A aquests reptes tècnics s’hi va afegir el fet que tant el pilot com el copilot van haver de lidiar amb una grip en els primers dies, cosa que va complicar encara més el seu difícil inici.

Malgrat aquestes adversitats, Pons i Betriu van demostrar la seva velocitat i van lluitar pel tercer lloc en la primera part de l’etapa marató, tot i que dos punxades els van fer perdre temps i els van relegar a una meritària setena posició de la seva categoria. Sense assistència al vivac, l’equip va haver d’afrontar els problemes amb els seus propis mitjans; van reparar els pneumàtics i van sortir a la cinquena etapa amb un ritme excel·lent, fins que una avaria a la direcció els va fer perdre més de tres hores. Per si no fos prou, el volco sofert més endavant, que inicialment no semblava greu, va acabar truncant inesperadament la seva participació.

“Aquest és el final d’un Dakar que no ens ha posat les coses gens fàcils. Ara mateix tinc una sensació de frustració molt gran. Només hem disputat una etapa amb el cotxe en plenes condicions, i allà vam demostrar que teníem ritme per estar entre els primers Challenger. És una llàstima acabar així, però els problemes tècnics han estat determinants en aquest abandonament. Malgrat això, marxem amb l’experiència i la maduresa reforçades, i amb ganes de donar-ho tot en els pròxims reptes”, assegura.

L’abandonament de la prova suposa un dur cop per a Pons, que havia arribat al Dakar amb l’ambició de lluitar per un lloc entre els primers de la categoria Challenger, un somni assolible si la mecànica els hagués respectat. Malgrat no poder continuar, Eduard Pons i Jaume Betriu marxin de l’Aràbia Saudita amb un gran aprenentatge i la sensació que, pel que fa a ells, ho han donat tot en una cursa que, si ja de per si és la més dura del món, haver de lidiar amb múltiples problemes tècnics la converteix en tota una odissea.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *